Optimalizace PPC kampaní podle zařízení není žádná novinka. Zejména u kampaní v obsahové síti vykazují oddělené platformy zcela jiné výsledky a výkon. Já jsem se ale v letošním roce zaměřil na optimalizaci vyhledávacích kampaní s ohledem na zařízení. A tady krátké vyhodnocení získaných dat. Vyplatí se to?
Stále o tom čtu, denně to vidím na analytických datech, dokonce tak i žiju. Na mobilních zařízeních vyhledáváme informace, děláme předvýběr produktů či služeb, hledáme dovolenou, dárky, zabíjíme čas anebo cokoliv jiného. Zcela nepopiratelně používáme mobilní zařízení jinak než počítač.
Na základě této skutečnosti jsem se rozhodl PPC reklamy ve vyhledávání zcela rozdělit na PC a mobilní zařízení. Zkratkou PC rozumím počítače, notebooky a všechna zařízení, jak je klasifikuje Google Ads. Jako mobilní zařízení označuji všechny telefony a tablety.
PC vs. mobil
Vyplatí se to
Z mé zkušenosti se takový přístup jednoznačně vyplatí, samozřejmě vždy s ohledem na rozsah kampaní, rozpočet a očekávané výsledky. Níže můžete vidět srovnání kampaní klienta, kde proběhla optimalizace na základě zařízení. Data jsou z Google Ads. Uvedená data jsou očištěná od brandových kampaní.
Srovnávané období 20.8. – 20.12.2019 / 2020.
Vyhledávání – Mobilní zařízení
Vyhledávání – Všechny kampaně (PC + mobil)
Srovnání výkonu a metrik
Závěr
Díky rozdělení kampaní jsme mohli optimalizovat cílení dle platformy. Z výsledků lze vyčíst, že podíl tržeb z mobilních kampaní vzrostl o 160 % proti celku, který rostl 105 %. Proti tomu kleslo PNO u kampaní na mobilních zařízeních o 40 % (celek pokles o 33 %).
Nejzásadnější změnu vidím u CPA. Díky rozdělení kampaní se podařilo srovnat CPA v mobilních zařízeních na úroveň celku. Zatímco v roce 2019 bylo konverze z mobilních zařízení téměř o 100 Kč dražší, tak v roce 2020 je CPA ve všech platformách srovnatelná a navíc výrazně nižší.
Rozdělení kampaní tedy mělo jednoznačně pozitivní efekt na zlepšení výkonu.