Katalog produktů na platformě Shoptet

Dotazy na tvorbu katalogu přichází od klientů poměrně často. Zejména v oblasti B2B je katalog mnohem žádanější řešení než klasický internetový obchod. Cílem není prodat zboží, ale prezentovat nabídku na internetu, vytvořit přehlednou prezentaci pro potenciální zákazníky i zaměstnance a mít možnost pohodlně prezentovat produkty mimo kancelář, třeba přímo v místě provozu.

Výhody

Stejně jako pro většinu internetových obchodů, je podle mého názoru také řešení katalogu na Shoptetu aktuálně nejlepší možná volba. Proč?

  • Rychlost
    Ihned máte k dispozici řešení, které lze využívat k hlavnímu účelu = prezentaci produktů. Neřešíte funkce, jak má vypadat který prvek, co má jak fungovat, netrávíte hodiny na poradách s vývojářem.
  • Cena
    Za zlomek ceny máte k dispozici kvalitní a spolehlivé řešení, kde se cena odvíjí od množství položek, narozdíl od vlastního řešení, kde platíte kompletní vývoj systému, hosting, zabezpečení, případně další zásahy programátora.
  • Komplexnost
    Variabilní design, který je omezený šablonou, ale lze jej upravovat svépomocí. Tvorba vizuálně kvalitní prezentace, které je zároveň responzivní. Na pozadí je k dispozici robustní systém, kde lze evidovat zákazníky, vstupovat hromadnými importy, vytvářet nabídky a mít vše na jednom místě.

Tyto tři benefity vnímám jako nejvýznamnější. I přes to, že Vám třeba časem nebude řešení dostačovat, máte v ruce předlohu, na které můžete prezentovat potřebné změny či funkce, všechna data se dají potom pohodlně exportovat a použít ve vlastním řešení.

 

Katalog MIGUA.cz

Web je postavený na šabloně Cassic s rozšířením Merkur. O výhodách této šablony jsem psal ve starším článku, proto zde vyzdvihnu zejména úpravy pro katalogové řešení. Opět poděkování Petru Páralovi za spolupráci na individuálních úpravách.

  • Hlavička
    Nabídka zboží jako samostatná položka. Víc prostoru je věnováno obsahovým stránkám a dalším konverzním cestám, jako je stažení katalogu, či poptávka.
  • Košík / login (kodér)
    V hlavičce jsou skryté prvky košíku a přihlášení, kterou jsou zde bezúčelné. Úpravu provedl kodér, případně lze kód pro skrytí dohledat.
  • Vyhledávání
    K dispozici je fulltextové vyhledávání, které čerpá data ze zalistovaných položek a vytvořených stránek.
  • Filtrace
    Alfa omega katalogu. Díky filtraci si dokáže klient dohledat vhodné řešení, případně obchodní zástupce přímo na schůzce či prohlídce stavby dohledat vhodný profil (proti běžnému listování v papírovém katalogu).
  • Krátký popis (kodér)
    Formátování krátkého popisu – specifikace profilu v odrážkách a vkládání ikon bylo třeba upravit s pomocí kodéra.
  • Detail
    Detail produktu využívá standardní možnosti – fotografie, popis, parametrické filtry. Většina informací, jako cena, dostupnost apod. je skryto, což umožňuje Shoptet v nastavení zobrazení.
  • Tlačítko “Chci cenovou nabídku” (kodér)
    Formulář je standardní Dotaz na produkt, který je součástí šablony. Tlačítko a jeho umístění provedl kodér.

Formuláře

S ohledem na prodávaný sortiment a možné konverzí cesty, resp. získávání leadů, jsme nechali připravit externě ještě dva formuláře:

  • Stažení katalogu (kodér)
    Po vyplnění kontaktních údajů zašle odkaz na stažení katalogu emailem.
  • Poptávka (kodér)
    Klasický poptávkový formulář upravený s ohledem na nabízený sortiment.

Hotovo

To je vše. Super, co říkáte? 🙂 Během přípravných prací lze pracovat na listování katalogových položek na pozadí tak, aby po spuštění obsahoval web všechny produkty. Za necelých 14 dní tak vznikl internetový katalog, který je moderní, funkční, reprezentativní a již generuje poptávky.

 

Administrace

Přesto, že web neslouží pro prodej zboží, nabízí robustní administrační rozhraní, díky kterému je katalog opravdu plnohodnotný.

  • Ceny
    V systému lze mít uložené prodejní i nákupní ceny pro rychlou přípravu nabídek nezávisle na tom, kde se právě nacházíte, nebo kdo systém obsluhuje. 
  • Doplňky
    Lze využívat doplňky Shoptetu, které Vám usnadní práci a zefektivní propagaci, jako je např. rozšířené SEO, nástroj pro rozesílání hromadné pošty a další.
  • Propojení
    Neposlední výhodou je propojení a integrace hlavních marketingových nástrojů, jako je Google Ads, Sklik, měření webu Google Analytics, případně Google Tag Manager. Díky tomu lze všechny služby zprovoznit na uživatelské úrovni.

 

Závěr

Osobně vnímám realizaci zakázek podobného rozsahu za budoucnost podnikání na internetu. Není třeba vytvářet individuální a těžkopádná řešení. Efektivní cesta je využívat funkční řešení a hledat možnosti, jak je snadno upravit pro potřeby svého podnikání. Bohužel, internet a programování je stále zahaleno rouškou tajemna. Přitom jsou některá řešení na dosah ruky. Třeba Vám článek pomůže při rozhodování, jak začít.