Guten tag, Metrie!

Víte, že v Lošticích se mimo vyhlášených tvarůžků již takřka 100 let vyrábějí skládací metry do celého světa? Já o tom neměl donedávna ani tušení. A nyní je mi výroba metrů blízká tak, jako bych metr dostal do kolébky. Napsal jsme krátké zamyšlení nad projektem a pár rad pro inzerci v Německu.

Výrobní program společnosti Metrie s.r.o. zahrnuje zejména dva typy zboží: skládací metry pod značkou METRIE a luxusní skládané stojany na víno pod značkou RAXI.

Pokud vezmete doma do ruky skládací metr, bude mít nejspíš na začátku vytištěné malé “M” v červeném poli. Na stojany narazíte třeba v prodejnách Vino Hruška.

Česko až na druhém místě

Velkou výzvou pro mě byla skutečnost, že hlavním trhem pro klienta je Německo, potažmo všechny německy mluvící země.  S expanzí do zahraničí jsem již několika klientům pomáhal, ať už šlo klasicky o vstup na Slovensko, nebo oslovovat klienty z příhraničí všech našich sousedů.

Vždy jsme ale měli otestovanou strategii na tuzemském trhu, kterou jsme funkční následně překlápěli a testovali na trhu zahraničním. Hlavní tíha businessu byla v Česku a zahraniční trh byl jako doplněk. Tady jsme museli od začátku přemýšlet obráceně.

Na co si dát pozor v Německu?

8x větší trh

Německo je co do počtu obyvatel 8x větší, než Česká republika. Připravte se tedy na skutečnost, že máte-li v úmyslu inzerovat pro celou zemi, potřebujete adekvátní rozpočet, který pokryje velikost trhu.

Mobilní zařízení

Částečně souvisí s předchozím bodem, ale i přesto to chci zdůraznit. Objem využití mobilních zařízení je v Německu obrovský. Od začátku jsme kampaně segmentovali dle zařízení a pracujeme s inzercí v mobilech velmi obezřetně.

Amazon

Tak jako v dalších západních zemích Evropy je i v Německu významným hráčem Amazon. Zatím co při plánování v tuzemském rybníce nemusíte Amazon vůbec řešit, v Německu udává cenovou politiku a konkuruje ve výkonnostních typech reklam.

Certifikace Trusted Shops

Významný prvek e-shopu představuje certifikace Trusted Shops. Pro získání certifikace musí e-shop splňovat přísná kritéria v oblasti obchodních podmínek, dopravy apod. Pro Němce je to záruka bezpečného nákupu.

Analýza klíčových slov

Pokud jste zvyklí dělat analýzu klíčových slov z Skliku a českých našeptávačů, narazíte. Řešením jsou návrhy klíčových slov z Google Ads. Ač jsem tomu nevěřil, Google poskytl celkem relevantní výstupy pro požadované oblasti zájmu. Případně je řešením např. Marketing Miner, který umí vracet i data ze zahraničních vyhledávačů.

Funguje

Úspěšný prodej jako všude závisí na celé řadě faktorů. Pokud máte produkt, o kterém víte, že je konkurence schopný, prodáváte na německém trhu a ještě nevyužíváte online marketing, tak do toho. Inzerce v rámci německy mluvícího trhu funguje a kupní síla je znatelně na jiné úrovni.

Závěr

Jedna zkušenost nedělá mistra. Nicméně úkolu jsem se zhostil s plnou zodpovědností a výsledky tomu zatím odpovídají. Postupně testujeme kampaně v různých směrech, takže než skončí nouzový stav, budeme zase o něco chytřejší a zkušenější.
 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *