Redesign e-shopu RedEd.cz

Internetový obchod s čerpadly a čerpací technikou RedEd.cz funguje na trhu už nějaký pátek. Od začátku jsme stavěli e-shop na platformě Shoptet s vědomím, že se jedná o krabicové řešení a grafické zpracování bude podléhat možnostem dostupných šablon. To vše změnil Merkur.

Shoptet udělal za poslední rok obrovský krok směrem k individualizaci front-endu. Vznikla řada doplňků upravující dílčí podobu funkcí, jako jsou notifikace, nebo filtrace, byla uveřejněna „blank“ šablona a mimo jiné vnikají nové šablony jako doplňky postavené na defaultní šabloně Cassic.

Jednou z nejnovějších je šablona Merkur z dílny Petra Párala. Demo šablony mě naprosto nadchlo, navíc jsem s Petrem řešil v minulosti několik individuálních úprav u klientů a vím, že se s ním dá dobře domluvit.


Jak to dopadlo?

Homepage

Do detail vychytaná hlavní stránka. Pohodlná práce s bannery, umístění USP pod hlavní bannery, možnost vytáhnout na HP kategorie podle vlastní volby. Vkusně zakomponovaný popis stránky. Elegantně zpracovaná patička.

Navigace a fulltext

Jednou z klíčových změn pro nás bylo přesunutí navigace do horizontálního menu. Zpracování super. Dále nás trápilo defaultní řešení fulltextu na standardních šablonách Shoptetu. Dá se vyřešit doplňkem Luigi’s Box. Nicméně řešení v šabloně Merkur je alespoň pro naše potřeby dostačující.

Detail produktu

Vkusně zpracovaný detail produktu s důrazem na důležité prvky a uspořádání informací. Související a podobné produkty zpracované formou posuvných karet.

… a mnoho dalšího

Upravený a zjednodušený průchod košíkem, pěkně zpracované kategorie a informace o produktech, moderně nastylované články a rubriky. A velké finále – celé to vypadá super taky na mobilních zařízeních 🙂


Ten Shoptet …

Obrovské úskalí a nevýhoda nakonec. Shoptet umí vytvořit klon e-shopu, na kterém je možné testovat změny, případně provést změnu šablony. Bohužel, na klon e-shopu však nelze instalovat doplňky, přičemž šablona Merkur funguje jako instalovaný doplněk.

Pokud tedy máte fungující e-shop, nezbývá nic jiného, než přejít na novou šablonu „zaživa“. Šablona je sama o sobě dobře nachystaná, ale i přes to vás čeká několik hodin práce, klikání, upravování a to v našem případě přes noc, aby byl ráno e-shop připravený k použití v novém kabátu.

Tohle mi přijde dost nekomfortní a nevyřešené. Pro zaběhnuté eshopy to může být velká překážka pro přechod na nový design. Každopádně, my jsme to zvládli 🙂