Propagace článků z e-shopu

Tvorba obsahu pro e-shop by měla dávat smysl. Proto je základem každé dobré obsahové strategie analýza klíčových slov. Díky tomu vám obsah pomáhá zachytávat long-tailové dotazy ve vyhledávání a odpovídat na témata související s nabízeným zbožím. A když už je s tím tolik práce, proč obsah nepodpořit reklamou?

Pokud váš obsah aspoň částečně reflektuje výše uvedené a tvoříte články se záměrem podpořit SEO a vaše pozice v organickém vyhledávání, určitě má smysl otestovat propagaci blogu také formou PPC reklamy.

Jak takový obsah vypadá? Třeba zrovna hledáte jak vybrat čerpadlo, jak nainstalovat čerpadlo do studny, jaké vybrat spodní prádlo pod svatební šaty, nebo vás zajímá řešení bezbariérové sprchy. Zkrátka dokážete identifikovat potřeby vašich potenciálních zákazníků a umíte jim nabídnout kvalitní a hodnotné informace.

Kvalitní obsah se vyplatí propagovat

Pár čísel víc než tisíc slov za období 15.10. – 15.11.2020.  Data jsou z kampaní v Google Ads. Pro propagaci článků používám dynamické vyhledávání.

Vyhledávání – kampaně propagující články = neprodejní obsah

Cena

3 300 Kč

Tržby

27 320 Kč

Konverze

22

PNO

12,08 %

Prům. CPC

3,16 Kč

Konv. poměr

2,11 %

Vyhledávání – kampaně propagující zboží = výkonnostní kampaně

Cena

64 820 Kč

Tržby

545 450 Kč

Konverze

595

PNO

11,88 %

Prům. CPC

7,11 Kč

Konv. poměr

6,52 %

Z uvedeného srovnání je zřejmé, že i propagace nepřímo prodejního obsahu se vyplatí. V porovnání s výkonnostními kampaněmi má srovnatelné PNO a to zejména díky nízké ceně za proklik.

Výsledný konverzní poměr podle mého názoru významně ovlivňuje samotný obsah, na který se uživatelé z reklamy dostanou, doporučené produkty v rámci článku, motivace k prvnímu nákupu slevou a další nástroje.

Jak na propagaci obsahu?

Možností propagace je na internetu samozřejmě celá řada. Vyzkoušel jsem několik přístupů, nicméně výše uvedená čísla se vztahují k propagaci obsahu prostřednictvím dynamického vyhledávání na Google.

Typ reklamy

Google Ads, reklamy ve vyhledávání. Dynamické reklamy, které pracují s indexací vašeho webu v Google.

Definice URL

Nadefinujte pouze stránky, které jsou obsahové. Pokud obsahují všechny články společný jmenovatel, např. /blog/nazev_clanku, je to o hodně snazší.

Typ zařízení

Doporučuji hned ze začátku testovat zvlášť PC a mobilní zařízení. Výsledky se alespoň z mojí zkušenosti dramaticky liší. Mobilní zařízení vychází špatně, co se týče tržeb.

Optimalizujte

Sledujte pozorně, jaké klíčová slova spouští reklamy a na které stránky se uživatelé nejčastěji dostanou. Nejnavštěvovanější stránka nemusí být nejvýkonnější. Nebojte se nefunkční články a klíčová slova z kampaně vyloučit, nebo vyčlenit zvlášť.